miercuri, 4 noiembrie 2020

Poem lui Lucian Mănăilescu plecat la ceruri... azi.

 

de ce ești trist, mi-a zis umbra

 

azi poezia are gura arsă, am zis

și uite câtă lumină e afară

dar poetul Lucian Mănăilescu nu mai  e

să ne vorbească de mistere

ție poate ți-e teamă de altceva, m-a întrebat umbra

am vrut să-ți dau o nădejde

dar nu mai putem să te urmăm și noi în cerul tău

i-am zis umbrei.

„eu însă n-am nici un fel de dar”

și o, da! nu era un strigăt pământesc

era dincolo de mine și ne despărțea

pe amândoi

că tocmai soarele acela căzut în mare

mă neliniștise.

„tu nu vrei să înțelegi,

eu am să mor înainte de tine

ca tu să rămâi așa ca acum”.

 mi-a zis umbra și m-a făcut gânditor.

5 comentarii:

  1. Să fie pomenit! Sufletul lui a plecat spre o lume fără durere...

    RăspundețiȘtergere
  2. A mai plecat unul dintre noi... Cuvintele noastre nuștiu cât mai ajută, dar rămân acolo în suflete să alunge tristețea. Mihai Macovei îmi spunea că (în urmă cu 2 săptămâni) l-a întâlnit și, la întrebarea firească „ce mai faci bătrâne?”, i s-a plâns că simte că vine „aia cu coasa” din urmă, tare, iar el ca încurajare: „lasă, că te internezi, o să faci operația și scapi”, el ar fi spus „glumind” (în felul lui ironizând moartea) - dacă asta se poate numi glumă: „doar Dostoievski mă mai scapă!” Ce e viața!...

    RăspundețiȘtergere
  3. Răscolitor! Drum lin în lumină! În veci pomenirea Lui!

    RăspundețiȘtergere
  4. De ce astfel de oameni nu sunt promovați mai mult, nu cred să înțeleg vreodată... 😔Dumnezeu să-l ierte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu să-ți răspund... (sau mă fac), dar continuăm să scriem pentru mai târziu... acolo unde un suflet, cine știe în ce colț de țară, așteaptă să fie salvat din „neînțelegerea clipei”.

      Ștergere