marți, 29 decembrie 2020

un prea lung coridor

 

un prea lung coridor

 

la microfoane se anunța plecarea trenului

un vuiet ca al mării

la ureche

nu ai cum, din acest vis

nu se poate ieși oricum.

există o ușă, insistam eu -

dar ce ușă te mai poate scoate

dintr-un câmp de luptă părăsit?

spuneai și tu cea care rătăceai

ca o umbră în biserica acelui vis

prin care se cernea la nesfârșit zăpada;

asta era cu puțin înainte de prima ninsoare

și poate că ningea

sau era doar vuietul unei furtuni îndepărtate

ca acel glas stins odată cu trenul plecat nicăieri:

dar, după ce mor, vreau să mă duci acasă!

te vedeam cum dansai în jurul focului

un foc de-a destinul-păpușar

în care mi se ghicise

întețit ceva mai înainte de șatra ce tocmai

cu luntrea luneca acum, spre mijlocul apei

și rămăsesem doar eu

ca gânditorul lui Rodin

căutând un coridor, o fereastră

ceva orbitor ca o flacără

să-mi stârnească imaginația

în care tu chiar erai marea mea dragoste

dar lungul coridor era lung și pustiu.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu