marți, 8 decembrie 2020

după aceea s-a lăsat ticăloasa tăcere

 

după aceea s-a lăsat ticăloasa tăcere

 

pe o asemenea ninsoare

dragostea, spuneai

întârzie să ne ia în piept viața;

dar ea își pusese cercel la ureche

și a decis să locuiască într-un basm.

tu erai prea tânără și umăr la umăr

am mers împreună în dunga aceea de zare

prin nesfârșite punți de viscol.

mi-aduc aminte tot timpul buzele noastre în murmur

cântecul acela spunea așa:

„i-am spus unei fete versuri de tine...”

mi-ai întins brațul

îmi dorisem clipa aia ani de-a rândul

cum se mai întâmplă cu iubiții prin parcuri.

nu a fost niciodată lună îndeajuns

iar între mine și tine ai îmbrățișat toți copacii

le-ai făcut cu mâna păsărilor desprinse de ramuri

și ai plecat odată cu ele.

să-mi fi spus:

„ești doar o umbră în acest tablou;

iubirea te-a prins pe o mare care se clatină,

nu-mi pune încă rochia de mireasă

că luna și ea scapără un chibrit care adună uimirea,

singurătate noastră, a amândurora...”

nu se aud în urmă decât glasuri lângă niște cruci

și câtă vreme să fi trecut? - parcă veacuri

peste memoria mea s-a lăsat întuneric

în tablou a rămas cimitirul albit de zăpadă

și acei gropari ai sorții, tăcuți

cu cazmalele pe umăr.

2 comentarii:

  1. Veacuri, dar ni le amintim pe toate, ca ieri

    https://youtu.be/sw5p9f1yWWc

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă am ști cine suntem, de unde venim, încotro ne îndreptăm...? cum scria Gaugain pe unul dintre tablourile sale. „Dar eu nu am nici un fel de trecut, nu-mi aduc aminte de nimic”, spunea un personaj din Mircea Eliade. Glumea, desigur!

    RăspundețiȘtergere