luni, 10 mai 2021

e timpul

 

e timpul

 

azi, îi spun: e timpul să îngrop tristețea

și pe vechea rană să presar doar flori;

iar când o să sune din corn bătrânețea,

să nu sar în zbucium, în ai zilei zori.

 

cât de bună-i lumea ce cu saț culege

dintre-atâtea versuri mult doritul vis.

că mă mint acuma, oare se-nțelege,

de-al ei dor în viscol, pururi de-mi e scris?

 

așteptând minunea, vrând a se petrece

n-am avut ce face, azi adânc mă plec;

să n-aduc ofense gândului ce trece

i-am spus: până mâine, toate astea trec.

 

până când așterne, ierni: zăpezi și zloată

inimii năvală, ca boabele-n spic,

visător sub lună, cum și-n basm se-arată...

și stă scris în soartă, n-o să-i cer nimic.


                               Tudor Cicu

 

                                       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu