duminică, 8 august 2021

mi-e teamă să-ți mai scriu

 

mi-e teamă să-ți mai scriu

 

drumul acesta este numai al meu

iar tu, tocmai spuneai

că mulți visează la fel întru noroc.

și undeva, la marginea unei mări

un cimitir de vise bate vântul de o vreme;

ți-aș povesti câte ceva

despre un cal sălbatic ce trece din poemul meu

în basm

iar un ucenic vrăjitor stinge felinarele din calea ta,

decis să ridice pânzele corăbiei între noi.

dar, vezi?

în jur prea se înserează a poveste

și atunci când bate vântul

mărturisesc

același cal sălbatic trece podul imaginar peste ape

spre nisipul flămând.

de-a lungul țărmului el poartă în șa

ardoarea de tine și a morilor de vânt

știi?

am fost cândva vânzător de idei

și iarăși ochilor mei mai săraci cu plecarea ta

luna spânzurată între salcâmi,

ca să-mi alunge spaima

a coborât zarea

și ploaia venită să mijlocească între noi

destinul...

în luntrea acestui poem

la care prea târziu am ajuns.

4 comentarii:

  1. ti-am aratat prea mult din mine
    ti-am luat mana si ti-am asezat-o
    peste inima mea, peste cicatricile mele,
    peste ceea ce visez
    te-am plimbat pe unde am fost
    si pe unde as vrea sa fiu
    si te-am lasat sa privesti dincolo de perdea,
    sa ma vezi pe mine in sufletul gol,
    cu mintea hai-hui, pletele-n vant
    si zambete cu subinteles
    stii, as putea face din povestea aceasta
    una nemuritoare
    ti-as putea scrie cate un vers pe minut
    si as intra in istorie drept femeia care a scris
    cel mai lung poem
    si cel mai viu
    pt ca as scrie ca si cum ai fi in fata mea, sorbind linistit o cafea,
    cafeaua aceea pe care nu am apucat
    sa o bem vreodata-mpreuna
    tu stii ca nu beau cafea,
    numai de dragul tau as comanda una
    si aceea ar fi speciala
    cu aroma clipelor care-au trecut,
    cu mirosul acela irezistibil de mir,
    cu nuante de flori de cires
    si gust de ciocolata
    tu ti-ai aseza atunci degetul peste buzele mele flamande,
    ai trage cortina peste ochii tacuti
    si te-as ruga sa-mbratisam departarea
    din care suntem facuti
    caci te-am lasat sa vezi prea multe din mine
    si acum s-a facut noapte peste
    diminetile din noi

    RăspundețiȘtergere
  2. ...ăst cântec viața să ți-o umple! Frumos, minunat, bine scris poemul! AVE!

    RăspundețiȘtergere
  3. Fiecare viață e ca o luntre pe apă. Nu marea o poate răsturna, ci faptul că nimeni din cei doi aflați în ea, nu s-au aflat la cârma ei.

    RăspundețiȘtergere