duminică, 9 ianuarie 2022

Vis de iarnă

 * Notă! Mai ieri, începuse frumos să ningă afară (în orașul meu Buzău)... iar eu visam, ba că-s la Polul Nord, ba în drum spre casă... și un cântec lyric mă îngâna prin somn în ritmul căderii fulgilor de nea. Dar ninsoarea s-a oprit brusc... și cântecul  s-a pierdut printre nămeții de la ... Polul Nord, iar ce a rămas... nu-i decât un glas stins de urare către fiecare cititor al meu de până acum. Să fiți sănătoși!... oriunde vă aflați.,

Vis de iarnă


La Polul Nord a nins destul

S-au tras și morsele-n pătul

Iar pinguinii strânși grămadă

Clocesc câte un ou, sub blană

Iar eu visez să vină-n zbor

Un vultur de la Ecuator;

Pe aripi să mă ia în zbor

Să plec spre casa, de mi-e dor.

C-am auzit că-n țara mea

A nins așa ca de-o peltea.

Închiși în case, cred acum

Că vă uitați prin geam pe drum,

La câte-un fulg venit de sus

Și faceți cruce ca Iisus,

Că n-ați văzut încă o iarnă

Să puneți blana peste haină

Și să ieșiți la derdeluș

Lângă copii la săniuș…

Cum vulturul a dat ocol

Și s-a întors tot gol din Pol

Aștept în halta „toiul iernii”

Să vină trenul tras cu renii

Să urc și eu într-un vagon

Să fac cu mâna… de bon-ton!

Când trenul vieții-n urbea noastră

Va trece pe sub casa voastră

Și de la geam la fiecare:

„La mulți ani, doamne, domnișoare!”

În anul tocmai ce-a sosit,

Să ne dorim tot ce-am gândit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu