miercuri, 21 septembrie 2022

potolește-ți mare adâncurile

 

(...undeva prin Corint/Grecia)
(... dincolo de noi era marea)
( ... pe faleza mării, la Balcic)


potolește-ți mare adâncurile

 

„dacă ți-e dat să pieri, fără mine, ai spus -

cu această lume te-aș fi pus în arc”

o, Pip drag, râsul tău, cum doream nespus

să fi smuls uimirea Estellei în parc!

 

că și pentru mine, mari speranțe-s frânte

ca balena albă, ținta lui Ahab...

potolește-ți mare din adâncuri strâmte,

valul ce izbește tot ce am mai slab.

 

de-aceea și teama că plătesc cu vise

și-mi împing făptura ca la un festin...

prăvălind în cale-mi doar minuni promise

am să-ncing și ruguri peste-al meu destin,

 

rostogolind piatra să m-aud în strigăt

ca Iona-’n furtună... și suflat pe mări;

ori ca Munch, ce somnul mi l-a pus în țipăt

încercând cu cheia, porți spre noi chemări.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu