joi, 28 octombrie 2021

doar acest poem la discreția toamnei

 

doar acest poem la discreția toamnei

 

de ceva vreme luna poartă pe brațe

povestea unui octombrie lăsat în beznă

cât să poată să înțeleagă lumea că urc dealul

rostogolind încă un vis.

dar memoria îmi ascunde câte ceva

înșirând câte puțin din demența acelor zile...

am strâns pleoapele, nu le-am mai desfăcut

încă e toamnă...

poate nici nu va trece multă vreme

și voi afla ceea ce este pe marginea ei.

pentru a înțelege

trebuie să-ți amintesc cam totul

cum odată am văzut amândoi

în crângul unde răsună tot mai rar pașii mei

niște copaci stăruind a provocare

azi, mult asemănători unui zvon de păsări.

dar, cel care e în vârful dealului, te întrebi

n-a ajuns?

(odată cu cine?)... tresar

însă fac eforturi să-mi amintesc

în întregime fericirea care m-a împins în durere.

pentru a zidi împărăția ca înainte

mi-am lipit fruntea de fereastră;

pe frânghia de la geam

o femeie înșiră câte ceva din viață

și povestea continuă să dăinuie

voind să afle de la mine cât adevăr ai ascuns de noi

în acest poem

lăsat la discreția toamnei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu