joi, 7 octombrie 2021

în labirintul multor umbre

 

în labirintul multor umbre

 

dincolo, spuneai – arătându-mi zarea

dospesc poveștile în jurul iubirii noastre

eu visam că se stârnise vântul în acest octombrie

mult prea viclean în dialog cu cerul

cum niște năluci se scăldau sub razele lunii

în lac

acolo unde luntrașul nu avusese nici un regret

și totuși ne lăsase la mal cu mâinile întinse

sau nu era pregătit

să dea glas acelor cuvinte temătoare de intrigi.

acum,

eu te știu hălăduind prin pădurile unor iluzii

cu toți copacii pe urmele tale obosite de gânduri

sub ropotul ploii,

vânând încă o poveste de dragoste

ți-aș pune o întrebare

și buzele mele crăpate vor căuta un răspuns

pe care doar foșnetul de frunze pe drum

mi-l va putea răstălmăci.

o, cum aș vrea să fiu un șoim pe această bucată de cer,

în dialog cu poemul pe care l-ai scris

în labirintul multor umbre,

că nici lumina unor candele aprinse

nu ne va așeza de-a dreapta, ori de-a stânga

celui care va judeca veșnicia

atâta câtă ne-a mai rămas

să ne declare

pierduți într-o filă de carte.

2 comentarii:

  1. nu mai vanez povesti,
    nici macar de iubire
    prin padurile iluziilor nu
    mai las firimituri pe cale
    pentru ce m-as intoarce din
    labirintul umbrelor?
    pe cerul meu nu mai e nimeni
    sa-si sprijine scara,
    nimeni sa-mi fie strajer,
    sa ma intrebe,
    sau sa-mi raspunda
    nici macar nu viseaza
    sa dea glas unei iubiri,
    unei altfel de iubiri
    decat cele care se perinda
    pe la geam
    tot ce-a ramas e acest vant
    starnit in octombrie,
    care-mi infige frigul in oase
    ca un antidot impotriva melancoliei
    numai asa pot ramane
    treaza sub cerul gri,
    rastalmacind sub talpi
    fosnet de frunze la marginea drumului
    numai asa pot tine fixata privirea
    asupra candelei aprinse de cu seara,
    singurul far in aceasta lume absurda,
    aflata dincolo de zarea unde dospesc
    povesti despre iubiri nemuritoare

    RăspundețiȘtergere
  2. ...„singurul far in aceasta lume absurda,
    aflata dincolo de zarea unde dospesc
    povesti despre iubiri nemuritoare”... da!, inspirate versurile tale. Îmi plac!

    RăspundețiȘtergere