miercuri, 7 august 2024

poem de vară

 


câte povești nescrise mai așteaptă

 

în fiecare seară la fereastra mea

o pasăre mă-ntreabă dacă te-am visat.

eu îi spun de locurile în care n-ai ajuns încă

de Anna Karenina pe un peron de gară așteptând trenul...

apoi vorbim despre poziția stelelor pe cer

despre fetița cu chibrituri

pe care am văzut-o cu o pancartă în mâini,

cerând ajutor autorului să-i arate drumul spre casa bunicii.

cu ochii larg deschiși trag perdelele

și îi fac semn să mai vină

doamne, câte povești nescrise mai așteaptă

să-mi bată în fereastră!

să-mi spună că viscolul a-ncetat pe peronul acela

să te așezi lângă mine înainte de a pleca

să croșetezi la un goblen,

să-mi spui

că fetiței i-a făcut bunica un tort de aniversare,

că visul în care mă voi muta odată cu poziția stelelor

o să lase câte ceva din uimirile ochilor mei

și în povestea ta.

                                        Tudor Cicu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu