miercuri, 23 octombrie 2013

427. O sută de ani... (Un poem pentru dumneavoastră)


O sută de ani...
                  lui Ioan Viştea (cel din cântece)

„La cer împreună cu plopii”
Ce hâdă boală este groaza!
Se-ngână ziua cu amiaza
Şi-n câmp mohorul îţi ia ochii,
Iar Dumnezeu... vânează dropii!

„Strada suia pe scripeţi la cer”
Parc-aş zări năluci pe suhat.
Într-un oftat prelung, depărtat!
De la muze, iertare îmi cer;
Eu, proiecţia umbrei. Stingher.

„Treaz, năuc şi confuz” – până ieri
Şi deodat’ să nu observ că fugi
- „Încotro! Încotro?”... tot îndrugi
Nu eu sufăr, toate sunt păreri...
Nu mă chemi tu... vin de nicăieri.

„Şi doar era strada ta”... O ştiu.
Nu, nu-mi veneai, nu-mi veneai, pluteai
- „Există Dumnezeu? te-ntrebai.
Erai porumbiţă, eu scatiu
Hei?!... O sută de ani mai târziu.

                                     Tudor Cicu


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu