joi, 5 iulie 2012

192. Un poem pentru dumneavoastră (O zi obişnuită)



O zi obisnuită …

Cumpăr de la el ziare, chibrituri, ţigări
Acolo la chioşcul din colţ
ţine în colivie un cînepar de
                                   toată frumuseţea
Îmi vorbeşte despre vecinul său:
un bătrînel ; “un Goriot în infern , domnule!“
straşnic cît de bine îl imită.
Un prosop în jurul capului;
în mîini, coada măturii. Pe lîngă corp
arătătorul şi degetul mijlociu, întinse
- are două ţevi puşca, va să zică! -
Pîş, pîş; călcătură de pisică în jurul cîneparului.
Ţine lanterna aprinsă. Semnifică noaptea.
“Ce are cu noi, domnule? Doar asta e menirea păsarii,
                                                                          să cînte!“
Ce-i curios, vecinul ţine şi el un canar,ori un sticlete
 - aflu tot de la tutungiu - îl înţeleg,
dar nu are încredere,
                       mă agaţă de reverul hainei:
“Sunt om serios, vaai!
 Mă cunoaşte doamna D.“
- nu ştiu despre ea mai nimic -
Locuieşte la mansardă
                        cîntă la clavecin
şi nu primeşte pe nimeni.
Totuşi, dimineţile o zăresc la fereastră
îngrijind florile de Condurul Doamnei
                                              mă salută.
Dacă nu mi-ar face cu ochiul
aş crede că traversez un vis,
ca sunt personajul unor întîmplări nelocuite.
Aşa însă, totul
                        intră în normal.


(Din vol. „Cu marea în suflet”, 2005)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu