luni, 17 februarie 2014

481. "Baladierul" lui Șerban Codrin... în parodii vesele.

1. În imagine: lansările de altă dată .



Încercări de parodie... după "Baladierul" lui Șerban Codrin.

1.
François Villon de Monterbier
De-o să mă dea în judecată
Îl dau pe-acest Codrin ca bir
    Ce nu m-a dezamăgit vreodată.
“Baladierul” său, un maraton
De poezie și sonată
S-adorm, să urlu? Ba, pardon
   Că nu m-a dezamăgit vreodată.
Au scris în cronici, toți... în șir
C-acest poet va fi o treaptă
De la Villon pân’ la Shakespeare
Ce nu va dezamăgi vreodată.
    Că-i pus și el pe mare faptă
    Cu-acel Villon, la trântă dreaptă. 

2.
„Atunci de ce te-ai însurat?” - Tolstoi,
spunea cum Levin o-mpăcă pe Kitty
Parcă-i făcea portretul în grafiti.
Vedenii și amețeli pe amândoi.
Doar eu, poetul, sus în turn de ceas
Făcând cu ochiul unor blânde Pythii
Speram să-mi cadă-n laț, doar ea, ispitei
Ca-n undiță cel mai parșiv caras.
Ăsta timp, îi tot scriam în elegii
Poveștile fetiței cu chibrituri
Că lacrimi ne-așteptam, din ochi să picuri
Cum concurai cu ploaia-n poezii.
     Bard și poet, ca trubadur în toate
     Lăsați-mi cerul. Pot să-l duc în spate!

3.
Ochii tăi negri sunt înșelători
Precum așa s-a și călit oțelul
Ostrovski (pare-mi-se) ca tot chelul
Pe-al său Korceaghin îl băga-n răcori.
Că Pip, din pipă s-a trezit surprins
În „Marile speranțe“ de Estera
Iar Zorba grecul, spune: kalimera!
O faci pe Winnetou. Și cred, te-ai prins.
N-am nici un drept, ca bunul Mark Twain
Ci fulguiri de lună drept pedeapsă...
Cum nici lui Pușkin, nu-i trosni o capsă
Așa că împărțim micul tain.
    Și-ăst ram de mărăcini, ca lui Iisus
    Să mi-l transforme-n rime Cel de Sus.

4.
Ce-ar fi cu banii câștigați... ehei!
Să-mi cumpăr chiar la țară o moșie
Și să cultiv dovleci, în vălmășie
Să-ți cânt, ca trubadur! – între ai mei.
La sfeșnicul aprins - că Epicur
Astfel de gând vru să ni-l transforme-n sfat
Cum i se ordonă lui Svejk: - culcat!...”
Iar el urla la toți: Sictir, vă jur!
Herman Mellvile, scriind la Moby Dick
Povestea monstruoasă-n hexametri
Că nici Cervantes... na! Cu-ai săi cumetri,
Pe Sancho Panza, l-a tot gâtuit.
    Iar Pliniu ar fi scris, în elegie
    Că Cezar, nu-i de pus în poezie.

5.
Doamne, ce noapte mai avu Grigori
S-ațină calea fugarului, taman...
Când „Frații Karamazov”, fără Ivan
Și Kutuzov (din Tolstoi): Ce Love Story!
Dino Bugati credea că-n deșert
Ivirea unor ninsori, nu?- era tare!
Dar din păcate, nici el nu fu-n stare
Să-i dea lui Dumnezeu, ultim concert.
Și-n cele mai faimoase închisori
Ful de gândaci, vulpițe și starlete
Îngrămădite-n zodii incomplete
Se coc dovlecii-n „Papillon” sub nori.
   Atunci vă-ntreb, vreau să primesc răspunsul
   Pe-aceste răni: ori eu sunt vraci, ori dânsul?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu