vineri, 1 martie 2013

319. Niciodată... parodii. (Citindu-mi contemporanii -III-)


              1.   Din primul poet al zilelor noastre
            
Când mi-a dat sângele pe nas eram singur acasă
            (parodie după un poem cu acelaşi titlu, de Ioan Es Pop)
                                                         de Tudor Cicu

Când mi-a dat sângele pe nas eram singur acasă
Şi-am dat vina, direct, pe tesla cu care scoteam cuie din duşumele
Aşa îmi spusese tata, cu o zi înainte:
„Băiete, a venit vremea să părem şi noi în rând cu lumea!”
Ce bine că s-a întâmplat atunci, pentru că
Tocmai la şomcuta mare se aflau ai mei
Auzind că o coadă de cometă va cădea acolo, asta era ca şi sigur
Poate de aceea n-am murit.
Şi fără de margini este ieudul, şi fără ieşire
Că peste atâţi logaritmi şi tabele ale lui Lobacevski
şi multe alte calcule făcute,
mi-am dat seama că fusesem la un prag de moarte.

Potrivit socotelilor mele, atunci!
Luna ar fi trebuit de mult să treacă pe orbita lui Marte.
Iar Marte, aşa după cum li se arăta alor mei;
Tocmai de la şomcuta mare, se zice
că aş fi putut deveni acum matematician,
şi nu unul oarecare
dacă n-aş fi fost cu gândul la poezia aceasta,
pentru care am rămas eu corigent la matematicile alea.
Ani la rând, ca unul care ar putea să calculeze, oricând sfârşitul
în toţi anii mei de liceu.

Şi, chiar cu o precizie înspăimântătoare...
Cum spusese bunicul, despre dovleacul ce se va rostogoli
despicat în două, cum scrie în Cartea Regilor.
Singur. De unul singur în plin spaţiu.
Deşi, nici o lege matematică
Nici pe tabla lui Moise, cum stă scris pe piatra de hotar a Ieudului
Nu s-a exprimat, nici măcar un simbol.


                                     2. Un alt mare poet al zilelor acestea. 

Un episod din viaţa bunicului meu...
  (parodie după un poem al lui DorinTudoran)
                                        de Tudor Cicu

Întrebându-l, de ce se întorcea aşa de târziu
Dacă nu cumva, urcat la vie
Bunicul visase una d-alea, cu scene mult deocheate
De-şi dădea el întruna căciula pe ceafă
Ca dinaintea poliţaiului de raion
Când i se furase mantaua lui Gogol.

Măi, cum dracu vine asta:
„Taică, Hismover sau Akakievici ăsta
Cu bunăvoinţa lui Dumnezeu
Încape într-o definiţie cu proşti”.
Noi, nu întrebam niciodată
Cine e Hismover ori Akakievici ăsta.
Vedeţi voi? În ceasurile grele se arată prietenia
Eram ca alde Paşadia şi neamul lui întins în pătul
Trăgeam na, un pui de somn.
După care, bacceaua, hoaşca, balabusta...
Bunica, ne striga pe rând
De aşeza din nou pe prispă
Eterna ciorbă de ştevie. Iar el,
Îşi da deoparte smochinita căciulă de hamster bătrân
Şi zicea:
„De, taică;
parcă ăla, Glonţdemămăligă
Poliţai de raion
N-a fost el o buruiană a devenirii
Şi nădejdii?”

Hei,
De-aş fi Dumnezeu? Mi-aş da de trei ori căciula pe ceafă
Ca pe pasajul ăla de pietoni
Când se zice, că l-ar fi strivit pe poliţai - Mercedesul
- Bă, ce om bun ar fi fost Akakievici ăsta
Dacă mi-ar fi dat, de pomană
Mantaua lui Gogol ăla
Ce-şi pierduse minţile!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu