vineri, 5 iulie 2013

389. Parodii în oglindă...

                                 
 Parodii în oglindă

Octavian Goga: Bătrâni
        (originalul)

De ce m-aţi dus de lângă voi,
De ce m-aţi dus de-acasă?
Să fi rămas fecior la plug,
Să fi rămas la coasă.

Atunci eu nu mai rătăceam
Pe-atâtea căi răzleţe,
Şi-aveaţi şi voi în curte-acum
Un stâlp la bătrâneţe.

M-aş fi-nsurat când isprăveam
Cu slujba la-mpăratul,
Mi-ar fi azi casa-n rând cu toţi...
Cum m-ar cinsti tot satul...

Câţi ai avea azi dumneata
Nepoţi, să-ţi zică: „Moşu...”
Le-ai spune spuză de poveşti...
Cu împăratul Roşu...

..................................................
Aşa vă treceţi, bieţi bătrâni,
Cu rugi la Preacurata,
Şi plânge mama pe ceaslov,
Şi-n barbă plânge tata...

Octavian Goga: Bătrâni
 (parodie după Octavian Goga–deTudor Cicu)

De ce-am plecat de lângă voi
Să merg la şcoli înalte?...
„Că parte, n-are mamă toţi –
Numai acei cu carte!”

Cu diploma în buzunar
Luai cărări străine
În loc să mă aveţi în prag
Ca sprijin pentru mâine.

M-aş fi-nsurat la mine-n sat
Mi-aş fi-ncropit dugheană
Şi-aveaţi acum şi voi nepoţi
Ca pansament pe rană.

Tu, mamă, n-ai fi stat la porţi
Că...  poate vine rata
Cum îmi scriai într-un ceaslov
Şi... să-l mai prind pe tata.

..................................................
Astfel visam cu voi în gând
Da-n sat n-ajunse rata
Mama ia străzile la rând...
Şi tace-n groapă tata.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu