miercuri, 5 decembrie 2012

270. Cronica acestui anotimp. (Parodii... parodii!)


P.S. Pentru cele patru zile de aşteptare până la 9 decembrie, ziua cînd voi scoate steagul la fereastră: câte o parodie, ca tot poetul care se respectă, citindu-i pe clasicii şi înaintaşii noştri.

Flambustă...
(
parodie după George Bacovia)
                             
de Tudor Cicu
De-atâtea zile suspendat
Mă văd cum gem pierdut în pat...
Cu gând la blonda mea din pustă
Cu ochi lascivi, la trup: flambustă.

Şi parcă dorm pe un vapor
La cap cu perna „Orbitor”.
Tresar şi-mi pare că Elenei
Nu i-am dat cheia din pridvor.

Un gol istoric mă apasă
Că Boc nu-şi ascuţi o coasă...
Şi-n lan, ca spicul, să vă-ndoaie
Castraţi ca porcii fără coaie.

De-atâtea zile, tot aud
Tot tresărind, tot aşteptând...
Popor de blonde strâmte-n fustă
Tot fluturându-mi o flambustă
Pe la celula mea lacustră...


Marinarul zburător
(parodie după Ion Minulescu)
                         
de Tudor Cicu
Motto:„Sunt matelotul blestemat
Un lup-de-mare derbedeu,
Beţiv
Suspect şi mincinos...”

(Olandezul zburător – de I. Minulescu)

În portul unde-am ancorat
Cu nici o flotă la activ
Scuipat de ploi
Bătut de vânt...
Mă simt (puhav, plin de venin)
Ca Paşa-din-Vidin
Cu cracii-ntinşi pe un butoi
De whisky sau de vin.

Sunt marinarul zburător
Prin portul liber, blondelor
Dar cum prin pivniţe-i ecou…
Ursita care mi-a fost naş
Ca Stolo-ntins pe-al meu făraş
Mă veţi vota ca pe-un erou
Ca spaima celor care nu mă vor!

Decembrie mă va găsi
Hai-hui prin mările de-o zi
Lăsând în fiecare port
Câte un mUS La prova mort
Şi-acelaşi veşnic hăhăit
Că circ, v-am dat: angro!
- Măcar cu-atât să fiu slăvit:

„- Beţi, căci căpitanu-i mort
Şi vă duce dracu-n port
Io-ho-ho!”
De-a joaca în B-unul, nebunul Bulzeşti
(parodie după M. Sorescu, replică la show-ul lui Ion Cristoiu de la B1 )
                                                                              de Tudor Cicu

Ionică-peltică îşi adusese de-acasă cele de joacă...
„- Uite, mă! Am un fiu?...”, se lăuda tac’su în sat: – fu-fu...
tul… cădelniţa ăla.
Îhî!... ziceau toţi, că, adică: aşa e, ce dracu...
Venea Frusina a lu’ Vadim de-i ocăra, la grămadă,
cum se nimerea: „- Mă!... unde vă uitaţi voi,
că, ciorile vă haliră coliva. Mai na!...”
Vedeau şi ei cum rostogolea aia vorbele ca porcul dovleacul.
Ce le păsa: lui Ionică i se arătase Dumnezeu –Traian, la Găgeşti
Direct
coborât de pe columnă, ca minunea
lui Sorescu, în comuna Bulzeşti.
„- Tu l-ai întrebat, mă, cine o ARD-e pe Leana Cârnat de Pleşcoi?”
„- Păi, eu l-am întrebat...  adică...
tocmai mâncam un ARD-ei umplut
n-am apucat tot ce a zis, dar,
atât mai reţin io:  Mână în mână
când plecau împreună cu… hă, alea!
Duba şi ursu’ prin sate.
Certând şi ei lumea gură cască…
De.. De… la un capăt la altul
Şi, pânăăă… aproape de Caracal”


 
Salcâmul…
(parodie după Lucian Blaga)
                                 de Tudor Cicu

În limpezi depărtări de mare
Aud din portul de Anvers
Cum flacăra, de mine pusă-n zare
Cuprinde-ntregul univers.
    Ca stropii de otravă ce tot curg
    După topirea navelor din burg.

Salcâmule din margine de ţară
Eu am făcut din tine o vioară
De mi-au cântat „romanii” când eu visam deja
Cu blonda în jacuzi, la ţărişoara mea
        Ce tot mai praf se face
      Acum în urma mea.

De-aceea eu sicriul nu-ţi invoc
Şi-arunc cu urna voastră peste foc.
Salcâmule din margine de codru,
Ascult cum creşte-n trupul tău, sicriul de bonton
Celor din iadul vostru: Barroso, Merkel ori Gordon
     Ce v-au turnat, ca regelui otravă
     Şi-o veşnică domnie (mie), ca pe tavă.

De-aceea nu strivesc corola unui sicriu de plumb
Că n-am băut cucută, doar whisky din porumb.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu