vineri, 14 decembrie 2012

275. DOR DE NICHITA: ( Şi, ultima parte a discursului meu la Constanţa)




Trecea un înger...
  (parodie după Nichita Stănescu)

Priveam şi eu de la fereastră
Cum îngerul trecea prin zid.
- Primeşte-l Doamne, am vrut să-i strig!

Dar îngerul trecea... trecea...
Pe-un scaun negru stând, citind
Din Cărtărescu-al dumneavoastră,
Levantu-ntruna, mozolind.

Trecu şi prin biroul meu...
Trecu şi-n parlament cu silă,
Şi cu cerneala din stilou
Mi-a dat un sfat: să nu ai milă
Cuvântul scris, să-l faci călău.

„- Primeşte, îngere, strigai
Paharul ăsta, pâinea, sarea...
Dar, cum încerc să scriu ceva
M-apucă, dracu: disperarea!

Că nu putui zbura şi eu
Până la bunul Dumnezeu.
Să-l rog: la toţi ce ne-or trăda
Soartă de vierme să le dea”

Dar îngerul zbura, zbura...
Împins din ţara asta a mea.
Eu îl priveam pe sub sprâncene
Cum flutura din mâini, a lene
Unui popor împins spre ghene:
- La urmă, voi veni (socot)
Să sting lumina peste tot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu