joi, 20 decembrie 2012

279. Un poem pentru dumneavoastră (Lună în câmp...)




Lună în câmp...
(parodie după Nichita Stănescu)
                                    de Tudor Cicu                         
                              Motto:
                                    “Mă-ta dacă este vie
                                     Spunei ca să vie
                                     Pân’ la noi la vie...
                                     Şi vom bea la razahie
                                     Să ne cadă în călcâie,
                                     Până aia... o să-nvie!”
                                                            (zicere populară)

Cu mâna stângă... (dreapta, zvâr! La şliţ);
Ţi-am şi întors spre mine chipul:
„- Mai ţii tu minte, sub acei gutui
Când tot dădeai cu gura şi băsnitul:
- Văzduhul serii, nu?... văzduhul serii”…
“- Mamă, ce drac şi tu, de-al dracului!

Şi tot credeam că desluşeam prin crenge
Mânuţele, pe care prea betege
Mi le băgai, sub ţoale”... (se-nţelege!)

Din goana calului, cum îţi torcea mosorul
Ai vrut să ştii, de-nregistra contorul
Suind în lună, kilowaţi în şuturi
De-ai mozolit atâtea aşternuturi.

Dar te privesc, în jur se frâng copacii
În ochii tăi, minciunile dau roată…
“- Să mă predau? Eu cred că vârcolacii
Le bagă fetelor... în câmpuri, luna toată”.

Că ai putea să mă striveşti sub gene
Când te-afişezi cu alţii prin dughene.

                               (19.12.2012)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu