luni, 9 ianuarie 2012

73. Poem în iarnă.

La fereastra unde-ţi scriu…
Cu degetul pe fereastră aş fi vrut să scriu,
ca-n zăpada aşternută azi-noapte pe câmp,
cel mai frumos poem pentru tine.
„Va veni şi ziua aia, mi-ai zis,
va veni ca o lumină
şi tu ai să te lepezi de toate nopţile
în care aşteptai zăpada să-mi scrii…”
Luna albă, apare şi dispare la fereastra mea
Apare şi dispare ca râul fantomă la orizont.
Uneori nu mai înţeleg…
Nopţile,
când visam împreună
să nu însemne nimic pentru zăpada care va veni?
Şi, dacă eu, numai eu nu înţeleg toate astea,
Tu-mi spui, că, încă, n-am văzut nimic;
Nimic din ce credeam că o să-mi folosească.
Şi totuşi,
la fereastra la care scriu
zăpada vine mai întâi ca o pasăre. Apoi,
ca un cerb. Mirat, îşi ridică botul
şi tremură ca un iepure, pe degetul
cu care vreau să-ţi scriu despre toate astea pe geam.
Dar, orice aş spune,
Te aud: „Nimic n-ai văzut… nimic, chiar nimic”.
… Şi luna tace, şi lasă focul tot mai stins
în urma ta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu