luni, 19 decembrie 2011

57. Poem 1.

                     Ca să exişti

Tu îmi vorbeai de lumea risipitor de-astrală
La fel de norocoasă în spaime şi idei.
Zicând că amăgirea e numai o scrobeală
În timp ce veşnicia e piatră şi temei.

S-o tălmăceşti mai bine, te-am dus prin subterane
Cum cei cătând misterul, nu merg neapărat.
Aici unde tot omul, nu intră prin saloane
Plătind cu timp, norocul, de-al şti întemniţat.

Şi îţi vorbeam de lumea tirană pân’ la ură
Ce să-mi inspire teama, atâta m-a trădat!
Şi-n câmpuri de poveţe, am tras o arătură
De-a încolţi doar fructul ce-n noi am sămânţat.

Şi tot de lumea asta, ţi-am înşirat cuvinte
Nu îndoieli, iluzii, copile, ţi-am turnat!
Ca să exişti, în toate, ţi-am rânduit veşminte
La balul Poeziei, să intri împăcat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu