luni, 13 august 2012

208. De veghe în lanul cu cărţi... (O nouă carte de Tudor Cicu)



ASOCIAŢIA ,, RENAŞTEREA RÂMNICEANĂ’’ ŞI EDITURA RAFET
AU DESEMNAT CÂŞTIGĂTORII
CELEI DE-A CINCEA EDIŢII
a Festivalului Internaţional de Creaţie Literară “TITEL CONSTANTINESCU’’ - 2012

În acest an, numărul celor înscrişi a fost cu 101% mai mare decât anul trecut, însumând 529 de creaţii literare, dintre care 31 au fost nominalizate la marile premii.
Premiile care s-au acordat:
Marele Premiu „ Titel Constantinescu” – cu publicarea volumului de teatru:
O JUMĂTATE DE MOARTE - de D.R. POPESCU
Marele Premiu „ Titel Constantinescu” – cu publicarea volumului de proză:
ÎN OSTROV LA MAREA ALBĂ - de EMIL LUNGEANU
Premiul „Victor Frunză” – cu publicarea volumului de proză:
CU TRAISTA DE BASME PRIN LUME - de TUDOR CICU
Premiul „ Octavian Moşescu” – cu publicarea volumului de versuri:
ECOUL TĂCERII-EPIFANII STELARE - de NICOLETA MILEA
Premiul ,, Alexandru Sihleanu’’ - cu publicarea volumului de proză:
EL DESCONDOCIDO- de MARIN TRAŞCĂ (SPANIA)
Premiul ,,C.C. Datculescu ‘’ – cu publicarea volumului de versuri:
LUNA ŞI LUMINA de OLIVER ROLAND (GERMANIA) traducător MIRCEA M. POP
Premiul „Florica Cristoforeanu” - cu publicarea volumului de versuri:
CELE MAI FRUMOASE POEZII - de EMILE VERHAEREN(BELGIA) traducător ION ROŞIORU
Premiul „ Dumitru Pricop” –cu publicarea volumului de critică:
ANAMNEZE NECESARE - de MIRCEA DINUTZ
Premiul ,, MIRCEA MICU” – cu publicarea volumului de proză:
A UNSPREZECEA PORUNCĂ - de FLORENTINA LOREDANA DALIAN
Premiul ,, Slam Râmnic” – cu publicarea volumului de eseuri:
AGGREGATOR- de MIRCEA V. HOMESCU
Premiul ,, FĂNUŞNEAGU” – cu publicarea volumului de eseuri:
HĂRŢUIREA MORALĂ de MARIE-FRANCE HIRIG0YEN (FRANŢA) traducător FLORICA IONEA

Cei care vor primi premiul special al editurii Rafet (şi vor fi, deci, publicaţi în antologie) sunt: Petre Rău, Eduard Leahu, Popescu Mariusz, Any Drăgoianu, Gruia Lucian, Ela David, Teo Cabel, Constantin Oprică, Ştefan Lucian Mureşanu, Jianu Liviu-Florin, Maria Pilchin, (Chişinău) Ion Drăgoian, Otilia Duma, Francisc Pal (Canada), Sorin Şirineasa, Kabbout Mariana, Andrei Velea, Liviu Ioan Mureşan, Popescu George Adrian, Mihai Posada.
Cei 11 autori câştigători îşi vor vedea creaţiile publicate în volum, de către Editura RAFET - şi lansate în cadrul Festivalului Internaţional de Creaţie LiterarăTITEL CONSTANTINESCU’’, împreună cu “Antologia FESTIVALULUI” , în data de 18 AUGUST 2012, ora 11.00, la CASA DE CULTURA ,,FLORICA CRISTOFOREANU’’, din Râmnicu Sărat.

Constantin Marafet





NOTA MEA:

Cu privire la premiul ce mi s-a acordat: n-am prea crezut în semne, dar iată ce scriam în cartea „Liviu Ioan Stoiciu- Poezia şi subteranele ei”, 2011 (pag. 87):  
„Peste ani (mai exact la 6 oct. 2007), după moartea lui Victor Frunză, am fost la Rm-Sărat pentru a participa – alături de 3 scriitori buzoieni şi cei 3-4 membri ai familiei - la înhumarea urnei cu cenuşa rămăşiţelor sale (aduse din Danemarca de soţia Natela şi fiul lor), în albia râului din apropierea locurilor în care s-a născut dizidentul Frunză. Am participat la ceremonial, dar în biserică, la slujbă, am simţit că un piston invizibil din podeaua bisericii, mă ridica în sus oricât vroiam eu a mă împotrivi. Am crezut că e doar o iluzie, dar la un moment dat (oricât m-am opus), “cineva” mi-a împins în sus piciorul stâng de era cât pe aici să cad grămadă. Pe aproape se afla scriitorul D. I. Dincă încercând să mă sprijine şi neînţelegând ce mi se întâmpla. Şi vă spun sincer – NU ERAM ameţit - Atunci, ce?” Acest premiu, mă şi onorează, şi mai mult: chiar m-a pus pe gânduri!

                                      

2 comentarii:

  1. Am cercat "pe direct", dar tot şuntat sunt.
    Mă bucur sincer de bucuria dumneavoastră!
    (îmi transmite prietenul Culai - Nicolae Ciobanu - din Piatra Neamţ, pe email)
    - Îl salut la rândul meu şi-i mulţumesc pentru urări.

    RăspundețiȘtergere
  2. Prietene poet Tudor Cicu, este o mare bucurie pentru mine să aflu că ed. Rafet v-sa premiat manuscrisul unei cărţi de proză şi că premiul nu este doar simbolic, pe hârtie şi festivist, ci se concretizează prin editarea volumului respectiv. Bine că a fost scris, noroc mare că a fost selectat şi premiat în acest fel pragmatic. O carte dorită, visată, gândită în taină, muncită în clipe "furate" vieţii de slujbaş şi familist - şi adusă în timpla forma care-i permite să plece în lume, nestingherită de nimic! Să fie într-un ceas bun! Ion Lazu

    RăspundețiȘtergere